MALLORCA podruhé

19.06.2019

Když jsem psala článek o Mallorce, kde jsem uvedla, že se tam chci jednou vrátit, netušila jsem, že to bude už za rok. Ano, viděla jsem některá místa podruhé, ale tentokrát jinýma očima.

Letět jsme měli z Vídně v 5:20 s Laudamotion, tak jsme jeli na letiště vlakem už den předem a čekali tam od cca 23:00. Dá se to přežít. Jenže to by nesmělo nastat zpoždění letadla a odlet nastaven o 7 hodin později. Vyplnila jsem potřebné informace na Vašenároky.cz a po půl roce přistálo na účet 4700 Kč. To mi zaplatilo cestu na letiště i zpět, zpáteční letenku, a dokonce ubytování na celý pobyt (3 noci).

Jelikož jsme dorazili na Mallorcu až v odpoledních hodinách, nasedli jsme do autobusu A11, který nás zavezl rovnou na pláž ve městě Magaluf. Cesta stála 5,50 €. Pláž v srpnu byla o dost plnější než v květnu a ostrůvek před námi nebyl tak krásně zelený jako dřív. Sluníčko se na něm vyřádilo. Poté jsme se vrátili do hlavního města Palma de Mallorca. Zde došlo k menšímu zdražení - cesta stála o 5 centů víc. Musím říct, že i cesta vlakem z vídeňského nádraží na letiště se zdražila o 30 centů.

Byli jsme ubytováni v Palma Port Hostel v 6 lůžkovém pokoji. Chtěli jsme si na druhý den přes ně půjčit auto (kooperují s OK rent), jenže všechna menší auta byla vypůjčená a ty velká byla zbytečně drahá. Kousek odsud byl 3 * hotel, kde jsem bydlela vloni, tak jsme zkusili štěstí tam. Jenže přístroj na objednání z chodby zmizel, tak se ptám recepční a ta mi řekla, že už tuhle službu nedělají. Byli jsme vysláni do centra a tam jsme obešli 3 pobočky. Všechna auta byla prostě fuč. V jedné půjčovně nám řekli, ať to zkusíme hned ráno, protože je možné, že jedno menší auto mít budou. Druhý den jsme přišli do IBER auto rent a car hned při otvíračce a pán už se na nás už usmíval a auto pro nás měli. Byl to malý černý PEUGEOT 208 za 55 € na 1 den. Vrátit jsme auto mohli kdykoliv, hlavně, aby bylo nejdéle v 8 ráno na parkovacím místě a klíče ve schránce. To bylo prostě skvělý. Zaplatili jsme ještě 2 € za pojištění a půjčení bylo bez kauce.

První zastávka vedla k majáku Colonia de Sant Jordi. K němu se táhnul pěkný dřevěný chodník. Poblíž se nachází 2 písčité pláže, takže zde můžete strávit delší čas.

Cestou ke skalnatému oblouku Es Pontàs nacházející se v moři, můžete vidět lehce ukryté kamenné koně. Je jich 6 a měří téměř 3 metry. Zaparkujte podél silnice, přelezte svodidla, prolezte křovím a už budete u nich.

Rozhodně nesmíte vynechat návštěvu přístavního města Porto Cristo. Zde se nachází jeskyně Cuevas del Drach. Vstupné stojí 15,50 €. Až dojdete ke konci, usadíte se a čeká vás nádherný koncert. Zhasne se a po jezeře přijedou osvětlené lodičky a na nich muzikanti. Hrají božsky, a to 10 minut. Bohužel je tam zakázáno fotit a nahrávat tuto podívanou. 10 minut chůze od jeskyní můžete vidět obrannou věž Torre del Serral dels Falcons. Z povzdálí lze spatřit další maják, ke kterému lze samozřejmě dojít. Doporučuju být ale hodně opatrní a nemít na nohou žabky jako já. V centru města můžete ještě vidět "malou mořskou vílu".

Přítele jsem nemohla samozřejmě ošidit ještě o jeden maják. To nejznámější místo - Cap de Formentor. Maják funguje už od roku 1863. Byl tu krásný západ slunce a výhled do okolí. Je to tu horší na zaparkování, ale vždy se nám povedlo nějaké místo najít.

Ještě nesměla chybět odpolední i noční prohlídka hlavního města. Dominantou historické části je osvětlená gotická katedrála Panny Marie a přístav.

Bohužel už nám čas nedovolil se podívat do města Sollér a projet se historickou tramvají až do přístavu Port de Sollér. Kdybych měla příležitost se na Mallorcu znovu podívat, tentokrát bych zkusila si projít trasu GR 221. Je to cca 8denní trek o délce 120 km kopírující pobřeží Mallorky skrz pohoří Serra Tramuntana od Sant Elm do Pollency.

© 2017 Nikča cestovatelka. Všechna práva vyhrazena.