5 nejzajímavějších pláží na Srí Lance

04.05.2017

Na Srí Lance se mi líbí to, že každá pláž je jiná, byť je třeba jen 20 km vzdálená od té předchozí. Bohužel jsem neměla tu čest se podívat na západ a pořádně na jih tohoto ostrova, jelikož zrovna nastávalo období dešťů. Pojďme se podívat na mých TOP 5 nejzajímavějších pláží na Srí Lance.

1. Public Beach v Trincomalee

Je to pláž nacházející se v zálivu, tudíž žádné velké vlny nečekejte. Ale teď to moře - nádherně tyrkysová barva. Písčitá pláž s pozvolným vstupem do moře. Najdete tu spousty mušliček, a to několik různých druhů. Každé ráno okolo páté hodiny tu můžete vidět místní rybáře, jak nastupují do lodičky a hezky po staru pádlují až do půlky zálivu, kde chytají ryby do sítí a k tomu ten nádherný východ slunce. Doporučuji se ubytovat v Dyke Rest, který vlastní velmi milý pán. Jen co vyjdete ven, už jste na pláži. Dokonce jsem si tu připadala jako na nějaké soukromé pláži - nikde nikdo, teda až na to ráno. Místní se tu seběhnou a začínají si kupovat čerstvě ulovené ryby.

2. Nilaveli Beach

Tato pláž se nachází cca 14 km od Trincomalee. Na tomto místě moc hotelů nenajdete, teprve se tu vše znovu rozrůstá. V roce 2004 přišla obrovská vlna tsunami a vše to tu poničila. Každopádně se jedná o krásnou pláž s odlišnou barvou, než byla na Public Beach - tady uvidíte královsky modré moře. Vlny jsou tu akorát na koupání.

Jedná se o širokou pláž, na které si můžete domluvit člun a povolení k plavbě na Pigeon Island - ten nejkrásnější ostrov, na jakém jsem kdy byla. Připadala jsem si tu jako někde na Seyschelách nebo na ostrově Aldabra (byl o něm natočen film - Aldabra: Byl jednou jeden ostrov), ačkoliv jsem tam nikdy nebyla. Je to prostě ráj!! Stačí si půjčit věci na šnorchlování a můžete tu vidět 2 druhy žraloků a také nádherné želvy. Tady je pláž sice písčitá, ale se spoustou kamení a taky mrtvých korálů - doporučuji si vzít boty do vody.

3. Mirissa Beach

Spousta lidí tuto pláž na jihu ostrova řadí na první příčku, avšak já jsem jiného názoru. Je tu hodně turistů a také se tu velmi krade (mně se to stalo také). Jde tedy o velmi rušnou pláž lemovanou palmami a bary, kde v určitou dobu visí všude nápis HAPPY HOURS - většinou se jedná o drinky s lépe přijatelnou cenou.

Ale co si nemohu víc než vynachválit je přenádherný výhled z Parrot Rock - skála, na kterou se lze dostat pouze, když moře ustupuje a vyobrazí vám to takovou cestičku k ní. Občas to vypadá, jako když se spojí 2 moře do jednoho a zase se vzdálí, ale jedná se stále o ten samý Indický oceán rozdělený právě výše zmíněnou cestičkou.

4. Arugam Bay

Tato pláž je zvláštní ve 2 věcech: nejedná se o pozvolnou pláž, ale tvoří ji tzv. písčitý útes a také tu nalezneme kombinaci světlého a černého písku, což mi přišlo velice zajímavé, a to z důvodu, že se tu žádná sopka nenachází, díky ní by její prach právě dával barvu černého písku.

Je vhodná pro surfaře, stejně jako Mirissa Beach. Řekla bych, že právě tato pláž je určena pro velmi zkušené surfaře, jelikož vlny dosahují velké výšky, a dokonce se spojí dvě vlny v jednu a je to náhle velmi nebezpečné. Já sama jsem si už začala říkat, že tam umřu (a to jsem nesurfovala). Smetla mě jedna zezadu a druhá zepředu, kdy se spojily, a já si tam připadala jako ve válci. Táhlo mně to dál a dál od břehu. Na tohle nikdy nezapomenu. Od té doby mám už z vln velký respekt.

5. Kalkudah Bay

Tady, na východě ostrova, se teprve začíná vše rozrůstat - téměř nic tu není a ani nikdo. Stojí tu jen jediná šedá budova, "hotel", kde si můžete objednat jídlo a přinesou ho vám až na pláž. Pak tam také jsou menší dřevěné domky, které jsou zřejmě součástí "hotelu". Pokud hledáte klid, tak přesně tady ho najdete. Pro mě to bylo spíše místo, kde se budu chvíli opalovat, koupat se a co nejdříve se posunout o kus dál. Barva moře byla krásně modrá, avšak v dobu, kdy jsem toto místo navštívila, bylo všude plno chaluh.

© 2017 Nikča cestovatelka. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky