Kde strávit čas přes červencové svátky? No přece na MALTĚ!

04.12.2018

Celou dobu jsem pozorovala letenky na Maltu, které se pohybovaly okolo 4500 Kč (v akci) z Prahy. To se mi zdálo pořád moc, tak jsem čekala dál a vyplatilo se. V prosinci 2017 se objevily letenky s odletem z Prahy za 2300 za zpáteční let se společností Air Malta, a tak jsem neváhala a letenky koupila. Dala jsem to vědět i své kamarádce, která se mnou chtěla přes léto letět někam k moři. Celý půl rok jsme se tedy těšili, až ten den nastane.

Před odletem jsem nám ještě zařídila ubytování v moc pěkném moderním hostelu Inhawi Boutique Hostel v oblasti San Giljan. Ubytování stálo 2000 Kč na 3 noci. Byla zde možnost využívat jejich bazén, recepční uměli perfektně anglicky a se vším vždy ochotně pomohli. Asi 1 minutu pěšky od hostelu byla autobusová zastávka, takže super umístění.

Dne 4. července 2018 jsme okolo 14:00 přistáli na Maltě. Na letišti jsme si zakoupili Tallinja Card s neomezeným cestováním autobusem na 7 dní za 21 . Byla tu ještě možnost si zakoupit kartu na 12 jízd za 15 €, jenže při spočítání si kolikrát tu kartu během 2,5 dní využijeme, tak jsme radši zvolili kartu na týden. Aspoň jsme nemuseli počítat, kolik jízd už jsme vyčerpali. Samostatná jízda stojí 2 € v létě a 1,50 € v zimě. Na pokoji jsem se seznámila s holčinou z Norska, momentálně žijící ve Švédsku, a té jsem pak kartičku přenechala, aby si mohla zpříjemnit pobyt a vyrazila ještě někam na výlet. Později mi psala, že toho využila, protože nebylo uklidněné moře a nemohla se jít potápět.

Abychom využili ten půl den, který nám zbýval, rozhodli jsme se z letiště vyrazit rovnou do hlavního města Malty, tedy do města Valletta. Vystoupili jsme z autobusu u krásné fontány The Triton Fountain a pospíchali k The Saluting Battery. Dočetla jsem se totiž, že každý den ve 12:00 a v 16:00 lze vidět ceremoniál, jak voják napěchuje cosi do děl a ty pak vypálí ránu nad Velký přístav. Celkově nám přišlo, že je tam těžké najít nějaký obchod s jídlem, až jsme aspoň narazili na The Valletta Food Market. Překvapilo mě, že tam narazíte na telefonní budku i poštovní schránky, které jsou typické pro Velkou Británii. Potom jsme šli na autobusovou zastávku a nechali se zavézt do oblasti Sliema, abychom měli nádherný výhled na celou Vallettu. Ten budete mít, když se vydáte směrem k pevnosti Fort Tigne. Následně jsme se šli ubytovat. Teplota okolo 21:00 byla 26 °C, tak jsem se rozhodla ještě pro menší procházku.

Na další den jsem pro nás připravila výlet na ostrovy Comino a Gozo. Díky aplikaci Tallinja jsem si vyhledala trasy a jakým autobusem jet k přístavu Ic - Cirkewwa, odkud odplouvají lodě. Tam jsme si v takové budce koupili lístek na loď, která pluje na ostrov Comino k Blue Lagoon a odsud na ostrov Gozo. Zaplatili jsme 10 , dali nám letáček s časy odjezdů a za chvíli jsme se ocitli na loďce. Modrá laguna se tak nazývá právem. Je to nádherná barva. V laguně si můžete zaplavat, ale je tam neskutečně mnoho lidí. Není problém se někde najíst či napít, protože bufetů je tam vážně dost (hamburgery, ledová tříšť atd.). Odpoledne jsme šli zpátky na loď plující směr ostrov Gozo. Po vylodění jsme šli na autobusovou zastávku a namířili si to do města Victoria. Je totiž hlavním městem tohoto ostrova. Navštívili jsme nádherný park Villa Rundle Gardens, kde jsme si vychutnali malou svačinku a brzy se zase vrátili k přístavu. Na pokladně bylo třeba si zakoupit lístek na trajekt, který nás doveze zpátky do přístavu Ic - Cirkewwa. Ten stál 4,65 . Cesta z přístavu do našeho hostelu je vzdálená cca 25 km, ale autobusem to jsou muka. Ráno jsme jeli hodinu a půl narvaným autobusem a zpátky už to bylo o něco rychlejší. Každý nás varoval, že si v autobusu přes léto nikdy nesedneme, nebo se do autobusu vůbec nevejdeme. Všude jsme si sedli a jediným problémem byla pouze cesta do přístavu, jelikož opravdu pár lidí prostě autobus vzít nemohl.

Poslední celý den jsme měli docela nabušený. Chtěli jsme se totiž podívat na známou jeskyni Blue Grotto u vesnice Zurrieq. Nachází se tam skvělá vyhlídka a je i možnost si zaplatit vstupné na projížďku loďkou, která vás zaveze do vnitra přírodních krás. Cenově by to mělo být 8 € za dospělého a děti za polovinu. Plavba trvá údajně 25 minut, ale to nemohu potvrdit, jelikož jsme si vstupné nekoupili z důvodu tlačení času. Poblíž se nachází chrámový komplex Hagar Qim Temples, ale jak už jsem psala, neměli jsme dostatek času, abychom toto místo navštívili. Poté jsme se vydali do rybářské vesnice Marsaxlokk, kde byly trhy s oblečením, magnetkami atd. Odtud jsem přivezla několik dárků. Zde uvidíte jejich typicky barevné lodičky. Místní nám nabízeli "taxi" k 2,5 km vzdálenému přírodnímu bazénu St. Peter´s Pool za 10 € pro všechny (byli jsme nakonec 3, protože jsem holku z hostelu pozvala na společný výlet). Byli jsme docela unavené, tak jsme nabídku přijali. Bylo tam mraky lidí a nebyla moc možnost si dát deku někam do stínu. Koukala jsem na ostatní, jak skáčou ze skály do vody, tak jsem to taky chtěla zkusit a vážně skočila. Dokonce 2x. Po nějaké době jsme se museli vrátit zpět do vesnice Marsaxlokk (tentokrát pěšky), abychom chytili autobus zpět do našeho hostelu. Na závěr jsme si všichni 3 sedli na večeři a drink v místní restauraci.

Odlet jsme měli v 7:50 a žádný autobus na letiště nám kolem 5:00 bohužel nejel. Tak jsme si na hostelu objednali taxi. To nás dohromady stálo 22 , což není tak strašné. Za půl hoďky jsme byli už na letišti.

Kdyby si chtěl někdo náhodou půjčit auto na Maltě a projet si jí, tak si to pořádně rozmyslete. Doprava tam je v letních měsících hrozná, spousta aut a zácpy. Navíc se tam jezdí vlevo. Proto jsme zvolili nakonec jízdy MHD.

Jak vidíte, i za tak málo dní lze toho navštívit hodně. Avšak na Maltě toho je ještě více k vidění a klidně sem doporučuji zajet i na celý týden.

© 2017 Nikča cestovatelka. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky