JAPONSKO – má smysl sem zajet i mimo období kvetoucích sakur (2. část)

24.05.2019

Kvůli Japonsku jsem si kupovala menší krosnu (35l). Teda, zvládla bych to i s menším baťůžkem, ale věděla jsem, že si chci odtamtud něco přivézt a už by se mi to nikam nevešlo. Už si vlastně ani nedokážu letět někam s kufrem.

Letenky jsem už zařizovala v říjnu 2017, kdy jsem viděla akci na letenky do Tokia. Nemohla jsem se dočkat, až se objeví v kalendáři květen a už konečně vyrazím do "Země vycházejícího slunce".

Bylo 20. května 2018 a už jsem se vezla na letiště Václava Havla v Praze. Čekal nás 1 večerní přestup v Düsseldorfu, v Německu. Do Düsseldorfu jsme letěli společností Eurowings. Když jsme přistáli, spatřila jsem letadlo společnosti ANA připomínající R2D2 ze STAR WARS. Říkala jsem si, jaká paráda by to bylo, kdybychom tím letěli, ale určitě to nebude letadlo pro nás. Aleeee ... bylo to vážně naše letadlo. Jupííí. U bran čekala letuška s plyšákem znázorňující mistra Yodu. A ještě větší zážitek mám z toho, když jsem vcházela do letadla. Po celém letadle hrála znělka z filmu Star Wars a letušky měli přivázanou kolem sebe zástěru R2D2. Wow. Já jako fanoušek Star Wars jsem byla vážně nadšená. Nyní nás čekal téměř 12 hodinový let do Tokia.

V Japonsku bylo o 7 hodin více než v ČR. Někdo prý nesnáší moc dobře plusové skoky, ale já jsem nikdy problém s jet lagem neměla. Bylo 21. května okolo 14:30 a my přistáli na letišti Narita, které je vzdálenější od centra více než letiště Haneda. Před výstupem z letadla nám ještě rozdávali pohledy vyobrazující jejich letadlo R2D2. Na letišti jsem si pak musela vyzvednout japonskou SIM kartu a koupit jízdenky na autobus, který jede do části zvané Ikebukuro. Pro vyzvednutí SIM karty jsem si zvolila obchod LAWSON na terminálu 1. Hledala jsem ho docela dlouho, protože mě každý posílal úplně někam jinam. Ale nakonec našla. Následně jsem šla zařídit ty jízdenky na autobus. Říkám, že chci jízdenky do části Ikebukuro. Najednou na mě vybafla názvy hotelů. Jo, počítala jsem s tím, že zastávky autobusů jsou dle umístění hotelů, ale nevěděla jsem tu naši. Jelikož jsem si předem zjistila, že naše ubytování (záměrně jsem to tak vybrala) je v blízkosti metra i vlakové stanice, tak jsem se jí zeptala, který hotel je nejblíže metru. Řekla mi, že hotel Metropolitan a mě nezbývalo nic jiného, než ji věřit. Zpáteční jízdenka od společnosti Limousine mně stála 4500 ¥. Výhodou však je, když cestujete ve dvojici. Jízdenka vás tak bude stát pouze 8000 ¥ dohromady (čili 4000 ¥ pro jednoho). Sedneme si ven na lavičku a čekáme na autobus. Mezitím si vkládám SIM kartu do mobilu a zjišťuju, že mi nejde internet. Jak to? Autobus odjíždí až za půl hodiny, rozhodla jsem se tedy vrátit do obchodu, kde jsem si vyzvedávala SIM katu. Tam mě řekli, ať si zajedu výtahem do 4. patra přímo do společnosti dané telefonické sítě (DoCoMo). Popsala jsem jim můj problém a za chvíli se to vyřešilo. Já si totiž nepřečetla z brožurky, kterou jsem dostala, jak se má karta aktivovat. To znamená: přihlásit se do mého účtu, který jsem si u nich musela vytvořit, a pak zadat nějaká hesla. Vracím se rychle zpět k autobusové zastávce, protože do odjezdu zbývá už jen 5 minut. Najednou si všimnu barevných čar, a jak se všichni začínají stavět do fronty. Po chvíli to začínám chápat. První přijíždějící autobus = pruh číslo 1 (fronta 1). My se prý máme postavit do druhého pruhu, protože čekáme až na následující autobus. Nasedáme do autobusu a po 80 minutách jsme u hotelu Metropolitan. Zapnu offline mapy a zjišťuji, že naše ubytování je cca 10 min chůze od toho hotelu. Ubytování se jmenovalo House Ikebukuro a jak už jsem psala v 1. části článku, zvolila jsem ho jako naši základnu na 5 nocí. Toto ubytování se skládá ze 2 budov. Ta druhá je novější, více modernější a je tam větší klid. Budovy se nachází v těsné blízkosti, takže není nutné přecházet někam daleko. Spíte zde na matraci položenou na zemi (futonové postele), jak je v Japonsku zvykem.

Druhý den mě čeká prohlídka města, ale ještě předtím si ráno na vlakovém nádraží zařídím rezervace na všechny vlaky, které potřebuji využít pro přesun do jiných měst. Bez té rezervace byste měli velký problém. Hlavně ve vlaku nikdo nestojí, všichni mají svá místa, označení sedadel je úplně stejné jako v letadle (Např. 11 A u okna, 11 B uprostřed, 11 C u uličky). Může se dokonce stát, že všechna místa už budou zarezervovaná a vy se několik dní do vaší cílové stanice nedostanete!! Na přepážce neumí všichni anglicky, tak jsem musela použít ruce, papír a tužku, ale i kalkulačku na mobilu. Člověk nerozuměl času 5 hodin odpoledne, tak jsem napsala na kalkulačce 17,00 a pak už to šlo všechno hladce. Vždycky vám vyjedou papír, na kterém vidíte číslo vlaku, odjezd vlaku, místo přestupu atd. K tomu vám dají zelenou kartičku jako jízdenku a do JR PASSu razítko. Ten pokaždé ukážete člověku v okénku, na jehož základě vás pustí k nástupištím. Výhoda: nemusíte čekat fronty.

CO VIDĚT A KDE PŘESPAT V:

TOKIO

1. mrakodrap Government Building

  •         vyhlídková plošina ve 45. patře - zdarma
  •         otevřena od 9:30 do 23:00

  •         tuto budovu můžete vidět ve filmu Godzilla z roku 1991
2. nákupní čtvrť Ginza ("tokijská Pátá Avenue")
3. kousek od Ginzy se nacházel obří rybí trh Tsukiji

  • otevřen v roce 11. 2. 1935, avšak nedávno uzavřen, a to 6. 10. 2018, aby byl přesunut na nový trh Toyosu, který je vzdálen cca 3 km od původního místa (mělo to být už v roce 2016, jenže zde byly obavy ze znečištění nové lokality)
  • našli jste zde více než 480 mořských plodů, za den jich mohlo být prodáno až 1600 tun
  • otevíral se ráno ve 3:00 (mimo svátky a neděle), aukce začali v 5:00, obchody uzavírali v 11:00 a už ve 13:00 došlo k čištění

4.  čtvrť Shibuya (spoustu obchodů s mnohem přijatelnějšími cenami + socha legendárního pejska Hachiko + nejznámější křižovatka TIP: zajít do Starbucksu pro výhled

5. Asakusa, v níž se nachází chrámový komplex Senso-Ji s jedním z nejstarších parků (zdarma) - moje THE BEST

  • všude vidíte vonné tyčinky = kouřový rituál, který má chránit před nemocemi

    • pagoda, která není přístupná

6. televizní věž Sky Tree Tower a Tokio Tower (připomíná Eiffelovu věž) - obě jsou placené

7. Odaiba = uměle vytvořený ostrov v Tokijském zálivu v jihovýchodní části města, na který se dostanete přes Duhový most, jenž je věrnou kopií Golden Gate Bridge v San Francisku. Na ostrově naleznete spoustu nákupních center, ruské kolo, restaurace i řadu turistických atrakcí, k nimž bezesporu patří i věrná zmenšená kopie sochy Svobody

8. Akihabara = známé svými blikajícími neony, obrovskými obchody s elektronikou a pro nás hlavně roboty

9. největší tokijská svatyně Meiji-jingū (zdarma)

  • zde jsem viděla 2 svatby

  • známky požehnání - destičky EMA = věřící si napíše přání/modlitbu (zakoupíte za 500 yenů)

  • saké barely

10. budova Nakagin

  • tvoří ji 140 kapslí (byty + kanceláře)

  • byla dokončena v roce 1972, a to pouze za 30 dní

Nejvíce jsem jezdila nadzemní linkou veřejné dopravy Yamanote, na kterou platí JR PASS. Avšak mně platil týden a já byla v Japonsku 8 dní, tak jsem si na 1 den koupila Tokyo Free Kippu za 1580 yenů (330 Kč). Ten platí na všechny linky v Tokiu a hlavně ten den můžete jezdit neomezeně. Lze však koupit i jednorázové jízdenky. Jízdné se pak počítá dle ujetých kilometrů. Pokud však ujede více, tak částku v cílové stanici u personálu doplatíte.

Ubytování: House Ikebukuro

KAMAKURA

1. věhlasný Kōtoku-in se sochou Daibutsu (kousek od nádraží) = Velký Buddha

  • není jisté, zda-li je to tatáž socha která byla postavena roku 1252 uvnitř dřevěného chrámu, který byl zničen roku 1495 tsunami
  • je to 2. největší socha v Japonsku, která je vysoká 13 metrů a váží 93 tun

NIKKÓ

1. chrám Rinnō-ji (1999 - UNESCO) + svatyně Tōshō-gū (reliéf 3 opic)

2. u jezera Chūzenji-ko (Čúzen-dži), které leží necelých 12 kilometrů od Nikkó se nachází téměř 100 metrů vysoký vodopád Kegon (sebevražedné místo)

3. červený most Shinkyo - pochází z roku 1907, jelikož původní most zničila povodeň

4. imperiální vila Tamozawa

KAWAGUCHIKO

1. z tohoto města je dobrý přístup na stezku na horu Fuji (3 776 m n.m.)

2. nachází se tam i lanovka

3. projeli jsme se po jezeře loďkou (různé okruhy - cena je za celou posádku, nejdelší okruh stál 10 000 yenů) - super výhled na sopku, takže doporučuji!!

OSAKA

1. mrakodrap Umeda Sky Building (výhled na celé město, doporučuji na západ slunce)

  • měří cca 170 m, má 2 věže, dokončeno v roce 1993

2. neonová čtvrť Dótombori s množstvím restaurací
3. hrad Osaka

Zde jsem vyzkoušela japonské Takoyaki - slané kuličky, ve kterých byla zapečená chobotnička.

Ubytování: Osaka Guesthouse Sakura

HIMEJI

1. hrad Himeji-jō (UNESCO) + zahrady Kóko-en (možnost vyzkoušet si čajový obřad za 500 yenů) - doporučím koupit KOMBO TICKET (je to pak levnější, než když to koupíte zvlášť)

KYOTO

1. Gosho - Kjótský císařský palác (slouží ke korunování nových císařů)

2. hrad Nijō-jō (nedaleko císařského paláce)

3. Kinkaku-ji = Zlatý pavilon (současná stavba je dokonalou replikou z roku 1955)

4. Asi 8 kilometrů západně od města se nachází Arashiyama. Najdeme zde buddhistický chrám Tenryū-ji. U severní brány chrámového komplexu začíná rozlehlý bambusový háj. Ještě před rokem 2015 byl zde poplatek.

5. čtvrť Gion - gejša přímo na ulici

6. Ginkaku-ji = Stříbrný pavilon

7. Fushimi Inari Taisha - stovky tradičních bran + jsou tu sochy lišek, které jsou považovány za posly

Místní chrámy zavírají své brány již okolo 17:30, tak si dobře rozvrhněte, kam půjdete.

Ubytování: Apartment Hotel Kamo Riverside Kyonoya

Do Japonska se chci rozhodně ještě vrátit, protože je tam toho spousty k vidění. Je to jako kdybyste se ocitli v úplně jiném světě. Dýchne na vás i historie díky úžasným stavbám, tradičnímu oblečení, jídlu atd. 8 dní strávených v Japonsku je určitě málo, ale i tak uvidíte toho mnoho. Příště to chce aspoň na měsíc. Na tento počet dní si pro výlet do Japonska připravte 30 - 35 000 Kč (letenky, ubytování, JR PASS, vstupy, jídlo, suvenýry).

© 2017 Nikča cestovatelka. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky