JAPONSKO – má smysl sem zajet i mimo období kvetoucích sakur (1. část)

06.03.2019

Když jsem jednoho říjnového dne v roce 2017 viděla letenky s odletem z Prahy do Japonska, konkrétně do Tokia, se společností All Nippon Airways (zkráceně ANA) za 12 000 Kč, tak tomu nešlo odolat a hned jsem věděla, že se tam chci vydat! Termín jsem si vybrala na druhou polovinu května. Za měsíc se však objevily letenky i za 10 000 Kč, avšak pouze na leden, kdy je tam opravdu velká zima, a to já nerada, takže mi to vůbec nevadilo, že byla i nabídka levnějších letů, přičemž já koupila o 2000 Kč dráž. Když jsem se pak bavila s lidmi, kteří už v Japonsku byli a řekla jim částku 12 000 Kč za zpáteční let s ANOU, tak říkali, že je to opravdu velká paráda. Protože ANA je 5hvězdičková společnost a ta cena je tedy hodně nízká.

Koncem března jsem začala zkoumat, kampak se asi vydám. Takže trasa vypadala následovně:

Tokio - Kamakura - Nikkó - Kawaguchiko - Osaka - Himeji - Kjóto - Tokio

Potom jsem začala pátrat po ubytování. Vše jsem zařídila přes Booking. Tokio jsem si zvolila jako základnu pro prvních pár dní, jelikož bych se musela vždy stejně vracet po trase přes Tokio. Bylo tedy jednodušší spát na jednom místě a až později se přesunout Shinkansenem do Osaky. Vše stálo vždy okolo 500 Kč/osoba/noc. Jaké ubytování jsem si nakonec vybrala, vám napíšu v 2. části článku i s odkazem.

A co jsem si ještě vše musela zařídit před odletem? Tak třeba voucher na 7 denní jízdu vlakem, který vyměním za průkazku a využiju na ostrově Honšú. Dá se sehnat na oficiálních stránkách o pár stovek levnější než od českých agentur, který to zprostředkovávají, avšak pro neznalce angličtiny jim nic jiného nezbyde, než se spolehnout právě na ty české agentury. Já jsem nechtěla riskovat, že by mi voucher na získání JR PASSu, tak se totiž jmenuje ta průkazka na jízdu vlakem, nepřišel, tak jsem vše vyřídila u Student Agency. Tento voucher na týdenní jízdné po Japonsku mě tedy stál 6100 Kč + 100 Kč za doručení. Pokud se však nebudete přemisťovat tak často jako já, není třeba si ho zřizovat. Výhodou také je, že větší města mají JR linky, fungující obdobně jako metro, se zastávkami u hlavních památek, a na ně ten voucher platí také.

Pro vyhledávání vlakových spojů jsem se vždy koukala na stránky Hyperdia , které fungují něco jako náš český IDOS. Můžete si však stáhnout do mobilu i jejich aplikaci.

Dále je třeba si vyměnit peníze. V Japonsku mají jeny (¥) a částku v jenách je třeba vždy podělit 5, abyste získali kolik českých korun to je, tedy 100 ¥ = 20 Kč. Teda tenhle kurz byl v roce 2018. Všude jsem četla, že je lepší alespoň týden předem si počet jenů zarezervovat ve směnárnách. Já si zavolala do Valuty.net a tam mi řekli, že to není potřeba takhle dopředu a ať si za 2 dny pro peníze přijdu.

Pro ty, kteří chtějí mít stále přístup k internetu, ne pouze na ubytování, doporučuji zakoupit SIM kartu zde, kterou si vyzvednete až v Japonsku. Já si vybrala tarif Plan M, který nabízel 500 MB za 1836 ¥ (cca 365 Kč) - nyní je za stejnou cenu nabízeno 600 MB. Zrovna v tu dobu Booking nabízel i kód, díky kterému jsem dostala 300 MB navíc. Pozor však na jednu věc. Karta je aktivní pouze několik dní (popř. do vyčerpání dat).

Jako navigaci si doporučuji stáhnout do mobilu offline mapy MAPS.ME. Díky nim šlo všechno snadno. Opět nezklamaly.

Tak a můžete vyjet! Pro pokračování článku stačí kliknout ZDE.

© 2017 Nikča cestovatelka. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky