IRSKO – ostrov s nádhernou zelenou přírodou, dobrým pivem a whiskey

25.03.2020

Letos jsme se rozhodli strávit lednový prodloužený víkend v Irsku. Letenky stály cca 1300 Kč/osoba za zpáteční let z Prahy, tak proč do toho nejít. Ještě pár dní před odletem to vypadalo, že nám tam bude pršet, ale nakonec jsme měli skvělé počasí.

Na letišti v Dublinu jsme si vyzvedli auto u společnosti Thrifty za 1700 Kč na 2 dny (museli jsme ještě doplatit 90 € pro případ, kdybychom nevrátili auto s plnou nádrží) a vyrazili do centra. Všude moc lidí, samá zácpa ... 15 km jsme jeli hodinu. Auto jsme zaparkovali v jednom parkovacím domě za 4 €/1 hod. a šli na 2 hodiny šmejdit po velkoměstě. Jako první jsme vedly naše kroky k známému The Temple baru, v jehož okolí bylo velmi rušno. Potom jsme se šli podívat k hradu Dublin Castle, v kterém sídlí vláda a také tam probíhá inaugurace irského prezidenta. Pokud se rozhodnete jít bez průvodce, tak vstupné stojí 8 € (s průvodcem pak 12 €, více info ZDE). Chtěla bych vyzdvihnout krásný park St. Stephen's Green, který mě vrátil zpět do oblíbeného Londýna. Nezapomeňte se také podívat na katedrálu Christ Church Cathedral postavenou ve 12. století, avšak dříve došlo ke zřícení a současná podoba pochází ze 70. let 19. století. V budově přiléhající ke katedrále se nachází expozice Dublinia, která přibližuje dějiny středověkého Dublinu. Na závěr jsme se šli podívat do lihovaru irské whiskey Jameson nacházející se na Bow Street. Všechno bylo zdobené do tématiky jejich whiskey - sudy, lustry atd. Určitě se tu najde spoustu dalších zajímavých míst, jako např. pivovar Guinness (alespoň jsem si potom koupila plechovku piva na hotel) nebo Leinster House, kde sídlí parlament, ale už jsme museli vyrazit na opačnou stranu ostrova. Byli jsme ubytování ve 4*Glasha Meadows B&B za 1500 Kč/pokoj/noc ve vesnici Doolin, která je vzdálena 3 hodiny jízdy od hlavního města Irska.

Ráno zvoní budík v 6:40 a prší. Tak moc nespěcháme a před 8 vlezeme do auta a míříme si to do národního parku Burren. Je otevřen po celý rok a můžete tam jít ZDARMA. Rozhodli jsme se jít takový okruh po modré, který měl mít 7,5 km a trvat 3 hodiny. S mým ustavičným focením té krásy všude kolem a šlapání stále do kopce to opravdu trvalo tak dlouho. Po celou dobu naštěstí nepršelo, jen foukal vítr. Na začátku trasy jsme potkali pouze 1 člověka a na konci tak 10, takže za mě super. Nedaleko odsud se nachází skoro 2 metry vysoká portálová hrobka Poulnabrone dolmen. V pohřební komoře se při archeologických výzkumech našly pozůstatky 16 až 20 dospělých a šesti dětí. Těla byla pohřbená s mnoha předměty - našly se zde kamenné sekery, přívěsky, keramika, zbraně, ale i krystaly. Také v okolí můžete spatřit zříceninu hradu Leamaneh. Kolem poledne se přesouváme k Moherským útesům. Tam na nás vykoukne sluníčko a je příjemných 10 stupňů, co víc si přát. Bála jsem se mlhy, před kterou mě všichni varovali, ale nic takového nepřišlo, uff. Mohli jsme si tak dopřát nádherné výhledy, a to vše za 8 (do toho nebyl započítán vstup do O´Brianovy věže - taslouží jako rozhledna). Po 2 hodinách strávených na tomto úžasným místě se přesouváme do posledního ubytování, čímž se stane 4* hotel Prince of Wales v centru města Athlone. Celková cena za pokoj na 1 noc byla neuvěřitelných 1200 Kč. Chtěla jsem jít někam na večeři a přítel dostal chuť na fish & chips, tak jsme zavítali do Danny´s Pizzeria and Traditional fish&chips, který je hned pár kroků od hotelu.

Zpátky do Prahy nám letělo letadlo ve 13:40. Cestou na letiště jsme se ještě zastavili ve městě Tullamore, které se proslavilo irskou whiskey Tullamore Dew. Nedaleko se nacházela neznámá zřícenina hradu, tak jsme tam také nakoukli. Jako poslední zajímavou stavbu v Irsku jsme viděli Wonderful Barn, což je stodola zajímavého tvaru postavená v roce 1743. Auto jsme měli půjčené do 12:30 a my dorazili k půjčovně ve 12:28. Měli jsme to dost na knop. Odtamtud nás zavezl shuttle bus na terminál a spěchali jsme ke kontrole věcí. Nakonec jsme měli ještě spoustu času, protože stále nebyla oznámena brána, ze které naše letadlo mělo odlétat.

© 2017 Nikča cestovatelka. Všechna práva vyhrazena.